CA: narzędzia do automatyzacji procesów ITIL
- Józef Muszyński,
- 05.07.2006, godz. 12:06
CA zapowiedziała nowe oprogramowanie, usługi oraz szkolenia, które mają pomóc w implementacji dobrych praktyk w zarządzaniu systemami IT w ramach procedur ITIL (Information Technology Infrastructure Library).
Nowy pakiet o nazwie CA Service Management Accelerator jest próbą sformalizowania i rozszerzenia dotychczasowych produktów i usług związanych z ITIL. Oprogramowanie ma automatyzować funkcje ITIL.
Model ITIL został zaprojektowany w połowie lat 80. i zawiera standardy opisujące kluczowe procesy niezbędne do ulepszania zarządzania usługami IT. Nie opisują one jednak sposobu wdrażania tych procesów.
Zobacz również:
CA Service Management Accelerator zawiera nowy produkt - Configuration Management Database r1.1, który pojawi się w sierpniu br. Ma on współpracować z istniejącą CA Management Dtatabase r11 w ramach konsolidacji różnorodnych źródeł danych związanych z IT i obrazować graficzne informacje konfiguracyjne pochodzące z serwerów, przełączników a nawet aplikacji.
Rozwiązania podobnej klasy oferuje również BMC Software, specjalizująca się zwłaszcza w bazach danych zarządzania konfiguracją (CMBD), które zagnieżdża w produktach zarządzania konfiguracja. Podobne rozwiązania opracowuje też IBM Tivoli Software i HP, ale nie są one tak zaawansowane.