Branża outsourcingowa będzie rosła mimo kryzysu

Branża outsourcingowa będzie jedną z niewielu, która w 2012 r. mimo kryzysu utrzyma dodatnią dynamikę wzrostu - wynika z raportu "Outsourcing 2011-2012" przygotowanego przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych i Instytut Outsourcingu. Firmy outsourcingowe z polskim kapitałem deklarują stabilność etatów i kolejne rekrutacje.

Miniony rok był bardzo korzystny dla branży outsourcingowej. W 2011 r. łączna wartość sektora outsourcingowego w Polsce przekroczyła 13 mld zł, a Grupa Everest uznała Polskę za najbardziej dojrzałą lokalizację offshoringową w Europie i jedną z 5 czołowych na świecie. Dodatkowo, według raportu ABSL, Polska jest niekwestionowanym liderem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jeśli chodzi o liczbę zatrudnionych (80 tys.) i liczbę centrów usług biznesowych (ok. 300). Eksperci z Instytutu Outsourcingu i Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) przekonują, że polska branża outsourcingowa dorównuje najbardziej rozwiniętym krajom świata, a 2012 r. będzie jeszcze lepszy pod tym względem. Kryzys ma być bowiem kolejnym bodźcem do rozwoju polskiego sektora outsourcingu.

Branża outsourcingowa będzie jedną z niewielu, które utrzymają dodatnią dynamikę wzrostu. Firmy outsourcingowe z polskim kapitałem deklarują stabilność etatów i kolejne rekrutacje - - wynika z raportu "Outsourcing 2011-2012" przygotowanego przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych i Instytut Outsourcingu. Przykładowo, spółka CWS - boco zamierza zwiększyć zatrudnienie o ok. 70 osób w związku z wprowadzaniem nowych usług. Podobne plany mają centra nowoczesnych usług biznesowych z kapitałem zagranicznym. Przykładowo, Capgemini zwiększy zatrudnienie nawet o 400 etatów, Infosys - o 300, centrum Sii - o 200, arvato Polska i Fujitsu - po 150, Mellon Poland - o ok. 100 do końca 2012 r. Kolejnych pracowników będą też przyjmowały Sony Pictures, Holicon, HP, TRW Automotive, Itella Information czy Grant Thornton Frąckowiak. Jak szacują przedstawiciele ABSL, do 2013 r. centra usług biznesowych w Polsce będą zatrudniać łącznie już 100 tys. osób, a wartość sektora sięgnie ponad 4,5 mld dolarów.

"W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania ze strony inwestorów szukających nowych lokalizacji dla swoich centrów świadczących usługi oparte na wiedzy. Zwłaszcza, że ostatnie rankingi globalnych grup analitycznych zakwalifikowały Polskę do grona najbardziej rozwiniętych lokalizacji offshoringowych. Awansowaliśmy dzięki takim atutom jak wielojęzyczni, wykształceni pracownicy, bliskość kulturowa, stabilizacja gospodarcza i polityczna. Analitycy uwzględnili również fakt, że to właśnie Polskę jako lokalizację dla swoich centrów wybierają najwięksi światowi gracze" - mówi Kinga Piecuch, Członek ABSL, Członek Zarządu Xerox Polska.

Jak przewidują eksperci ABSL, w kolejnych miesiącach centra nowoczesnych usług biznesowych z jednej strony będą kontynuowały rozszerzanie swoich ofert tak, aby móc świadczyć swoim klientom coraz bardziej kompleksowe usługi, a z drugiej - będą zmierzać w kierunku obsługi coraz bardziej specjalistycznych procesów z obszaru IT oraz KPO. Szczególnie dynamicznie będzie rozwijał się segment ITO (Information Technology Outsourcing).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200