Oracle przejmuje producenta oprogramowania do zarządzania wiedzą

Rozwiązania firmy InQuira poszerzą możliwości należących do Oracle systemów CRM - Fusion oraz Siebel. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione.

InQuira ma ponad 85 klientów wśród nich Yahoo, 3M, Sprint oraz AVIS. Opracowana przez nią technologia pomaga firmom poprawić efektywność obsługi klientów. Pracownicy call center mogą łatwiej znaleźć właściwie odpowiedzi na pytania klientów, a klienci mogą samodzielnie poszukiwać informacji w portalach i na forach. Spółka opatentowała rozwiązania wykorzystujące przetwarzanie języka naturalnego (natural language processing, NLP), aby lepiej 'zrozumieć' pytanie i zamiar klienta.

"InQuira będzie istotnym elementem Oracle Fusion CRM Service" - mówi Anthony Lye, senior VP Oracle CRM. Oprogramowanie Fusion CRM jest częścią szykowanego przez długi czas pakietu Fusion Applications, który ma zawierać najlepsze elementy różnych aplikacji biznesowych należących do Oracle. Firma podaje teraz, że po sześciu latach rozwoju, pakiet jest w fazie "kontrolowanej dostępności".

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO

Pomimo ogromnego nakładu własnych prac programistycznych przy budowie Fusion Applications, przejęcie firmy InQuira sugeruje, że niektóre elementy pakietu Fusion zostaną uzupełnione w drodze przejęć. Proces integracji technologii InQuira będzie łatwiejszy, ze względu na fakt, że firmy mają wielu wspólnych klientów, a oprogramowanie przejętej firmy było już zintegrowane w Oracle CRM on Demand od roku 2009. Poza Oracle, InQuira ma umowy partnerskie z SAP i IBM. Do czasu zamknięcia transakcji do końca tego roku, ich postanowienia będą obowiązywać bez zmian. Po zakończeniu przejęcia, partnerzy InQuira skorzystają na zwiększonych inwestycjach w produkt - podał Oracle

W opinii Raya Wanga, szefa firmy analitycznej Constellation Research decyzja Oracle jest zrozumiała. "InQuira należy do czołówki dostawców rozwiązań zarządzania wiedzą. Spółka od dwóch lat była wskazywana jako kandydat do przejęcia przez Oracle lub SAP" - mówi Ray Wang. Dodaje, że chociaż zarządzanie wiedzą stanowi kluczowy element systemów CRM, to większość z nich ma w tej dziedzinie braki. "Mogłoby się wydawać, że Oracle, który miał już własne oprogramowanie do zarządzania i wyszukiwania firmowymi treściami, mógłby zbudować własny system do zarządzania wiedzą. Ale tego typu rozwiązania są wyspecjalizowane i niszowe nie tylko pod względem technologii jak i profilu odbiorców tych systemów" - podsumowuje Ray Wang.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200